Planuri de marketing

Thomas Watson, fondatorul IBM obisnuia sa spuna “Nimic nu se intampla in afacere pana cand nu are loc prima vanzare”. Si aceasta expresie a ramas valabila de-a lungul anilor. In conditiile prezentei realitati economice, cand economia pietei libere castiga tot mai mult teren iar concurenta in majoritatea domeniilor este tot puternica, dezvoltarea unui produs sau serviciu fara a avea formula vanzarii lui este extrem de riscanta. Mai mult, a detine un produs sau serviciu care se vinde si a nu analiza ceea ce se intampla, a nu imbunatatii si inova continuu activitatea de marketing, inseamna sa te privezi de cresterea valorii afacerii tale.

Astfel, fie ca incerci sa accesezi o piata cu un nou produs/serviciu fie ca te afli intr-o piata extrem de competitiva si incerci sa te diferentiezi de concurenta ta, un plan de marketing clar si comprehensiv te poate scapa de multe dureri. Iti va da o perspectiva corecta asupra realitatii industriei in care activezi, care sunt trendurile si cum te poti incadra cel mai bine in aceasta imagine pentru a obtine beneficii maxime.

Cum abordam planurile de marketing?
  • Dupa ce am facut o analiza completa (360°) a companiei partenerului nostru de afaceri, identificam principalele domenii care pot reprezenta noi oportunitati de marketing (fie acestea produse / servicii noi, sau produse vechi care au nevoie de o abordare proaspata, oportunitati neutilizate, etc)
  • Incepem apoi prin a realiza o analiza sanatoasa a industriei (unde este, incotro se indreapta, care sunt principalii actori, care sunt variabilele care o influenteaza, etc.),  iar apoi pozitionam compania in industrie. De asemenea, in acest stadiu, analiza competitiva este vitala, si identifica in mod special principalele avantaje competitive din industrie.
  • Ne uitam la clienti si le analizam comportamentul din mai multe perspective.
  • Venim apoi cu diferite posibile strategii de marketing, pe care in continuare le analizam, privind eficienta pe termen scurt si lung, furnizand de asemenea previziuni financiare.
  • Stam cu partenerul nostru de afaceri si trecem impreuna prin concluziile finale.